Cumartesi, Haziran 24, 2006

ortaya karisik

bir baslik altinda farkli pek cok konudan bahsetmek yazarin kafasinda kirk tilki, kirkinin da kuyrugu kopuk tilki oldugu anlamina gelebilecegi gibi baska anlamlara da gelebilir. ne gibi? misal: manavin onunden gecerken bir kasa dolusu kocaman incirler goren yazarin cani incir ceker. (alir da bu arzusunu tatmin eder mi, almaz da bu yolla nefsini terbiye ettigini mi hisseder bu onemli degil.) hemen aklina "incir cekirdegini doldurmayacak" gelir. oyle bir sey. ardindan "bir cuval inciri berbat etmek" gelir. anliyorsunuz degil mi? sonrasi malum; "kestiniz incir agacini! kestiniz incir agacini!" diye ortaliga saldirir, zor zaptederler. incir sutu sifaliymis, onu deneyin diyorum ben de buradan, acizane.
**



film izlerken belirli sahnelerin resimlerini cekmek (tabiri duzeltmeyecegim hayir) gundelik hayat icinde gayri ihtiyari insan zihnine yerlesen sahneleri/goruntuleri zaman gectikten sonra hatirlamak istemek durtusunun bir tezahurudur. bu durtu son derece insani olup, hatirlamak istemeyip her seyi silme, unutma istegi veya "uzuntulu hatiralar aklima gelince yeniden yasiyor gibi olup uzulurum, sevincli anilari hatirlayinca da onlarin gecmiste kaldigini hisseder, yine uzulurum" yaklasimindan daha sagliklidir. (kaynak: froyd ;p)

2 Comments:

Blogger passive said...

şu en baş köşedeki foto dolls die bi filmdendi dii mii ne renklerdi onlar yahu ama ben en çok dünyanın orta yerinde oturdum aşk için ağlıyorum isimli bi film izlemiştim orda höykürerek ağlamıştım..abarttım biliyorum filmin tam adı böyle olmayabilir onu da biliyorum ama kesinlikle japonlar oynuyordu bak bunu biliyorum:P

Haziran 24, 2006 10:04 ÖÖ  
Blogger NeLLy said...

evet o film the dolls. senin dedigin filmi biraz kurcaladim ama bulamadim, cok merak ettim. benim en cok agladigim yani höykürerek :) agladigim film 'mor yillar' galiba. a3, d4 ve d1'deki resimler bu filmden.

Haziran 24, 2006 10:40 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home