Pazartesi, Ağustos 28, 2006

Cin Suresi

evde (yani ailemin evinde) baslattigimiz bir kampanyayi, ya da bir oneriyi burada da bildirmek isterim.

15 gun icinde Cin Suresi'ni (72.sure. 28 ayet. 2 sayfa.) ezberleyen kisi benden diledigini isteyebilecek, ben de tabi ki yerine getirmeye calisacagim. bunun icin tek sart ezberlemeye baslamadan once bana bildirilmesi. bitirince bana ezbere okunma zorunlulugu yok ama kendiniz disinda birine okumalisiniz.

neden cin suresi? bence baslayin da gorun ;) tesvik mi ediyorum caydiricilik mi yapiyorum belli olmadi simdi; saka yaptim saka. cok guzel bir suredir cin suresi. mealini de burada bulabilirsiniz.

15 gunde 27 satircik nedir ki, gunde iki satir bile degil. bence her musluman hafiz olmali. ben de!

18 Comments:

Blogger cenkunal said...

Neden özellikle cin suresi ama?

Ağustos 29, 2006 1:45 ÖS  
Blogger NeLLy said...

yazida bunun cevabinin oldugunu saniyorum.

birincisi, ezberlenmesi zor bir sure. alisilmisin disinda degisik kelimeleri var. ikincisi, bu degisik kelimeler nedeniyle kulaga cok hos gelen guzel bir sure. (diger sureler cirkindir demiyorum!)

ozellikle cin suresi olmasin diyen varsa baskasini da ezberleyebilir. kalem suresi var, yusuf suresi var soyle ilk aklimiza gelenlerinden ;)

selamlar.

Ağustos 29, 2006 5:44 ÖS  
Blogger emircan said...

Gençliğimde 14 dakikada 1 sayfa ezber yapıyordum:)Nitekim Medine de ilk on cüz'ü ezberlettiler bize üniversite de.Her yıl 2,5 cüz olmak kaydıyla.Önemli olan ezberlemek değil muhafaza edebilmek.

Ağustos 30, 2006 7:10 ÖÖ  
Blogger NeLLy said...

ezberlemezseniz muhafaza etmeniz lazim gelen bir sey olmaz. ezberlerseniz en azindan bir cabaniz olur. kaldi ki muhafaza edemeseniz bile hic ezberlememis olmaktan daha kotu bi duruma dusmezsiniz; ezberlerken harcadiginiz mesai yaniniza kar olur.

sorumlulugunun agirligini vurgulayip Kuran ezberlemekten (dolayisiyla okumaktan ve anlamaktan) sogutulan nice insanlar var. asil sorumlu tutulacagimiz bu durumdur ve hali hazirdaki yaygin uygulama yanlistir diye her firsatta bas bas bagirmak istiyorum.

ezberleyelim, ezberletelim mumkun mertebe.

selamlar.

Ağustos 30, 2006 7:37 ÖÖ  
Blogger NeLLy said...

bu tarafi da vurgulanmaz genelde fakat hafizligin ayrica onemli ve guzel bir sunnet oldugunu dusunuyorum.

Allah tum dileyenlere nasip etsin.

Ağustos 30, 2006 7:40 ÖÖ  
Blogger emircan said...

Muhakkak ki,fikirlerinize ben de katılıyorum.Hafızlık tabii ki güzel ve özendirilmesi gerekir.Ben sadece ezberlemekle kalınmamalı,ezberledikten sonra da onu muhafaza etmek için çaba sarfetmeliyiz.Nitekim Rasulullah efendimiz de bu yönde bizlere uyarılarda bulunmuştur.Şöyle ki:Ebu Mûsa (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

"Şu Kur'ân'ı muhafazaya itina gösterin. Muhammed'in nefsini kudret elinde tutan Zât-ı Zülcelâl ‚ kasem olsun Kur'ân-ı Kerim'in (hafızalardan) kaçması, develerin bağlarından boşanıp kaçmasından daha kolaydır."

Buharî, Fedailu'1-Kur'ân 23; Müslim, Salâtu'l-Müsâfırîn 231 (791).

Ağustos 30, 2006 9:00 ÖÖ  
Blogger aylak adam said...

ben ezberlersem ne alacağım karşılığında nelly? bir an niyetlendim sanki ezberlemeye.

Eylül 03, 2006 4:07 ÖS  
Blogger NeLLy said...

ne istersiniz efendim?

Eylül 03, 2006 6:57 ÖS  
Blogger aylak adam said...

önce sizin teklifinizi alalım :)

Eylül 05, 2006 8:38 ÖÖ  
Blogger NeLLy said...

sevgili might,
soyledigim gibi, ben makul oldugu surece benden ne istenirse yerine getirmeye calisacagim. turkiye'de olmasam da posta/kargoyla gonderebilecegim her seyi gonderebilirim. mayis'a kadar beklersen postayla gonderemeyecegim herhangi bir seyi kendim getirebilirim. turkiye'den istedigin bir seyi internet yoluyla gondertebilirim veya oradan bir arkadasim vasitasiyla ulastirabilirim.

genel olarak ne tur bir sey isteyecegini tahmin edecek kadar seni tanimadigimi saniyorum. bir ipucu verirsen ben de daha spesifik olabilirim.

hmm. ama bence ozel bir sey olsun. kucukken karne hediyesi ya da yaz tatillerinde "Kuran'a gecmek" hediyesi gibi cocukca sevincleri yeniden yasatma ihtimali olan bir sey olsun.
bu noktada dilerim boyle sevinclerin hala vardir.

gorusmek uzere.

Eylül 05, 2006 12:48 ÖS  
Blogger passive said...

aman Allah ım neeell
baştan söyleseydin ya böyle bir hediye ödül.. hem de ne olursa haaa...
çok şevklendim bak şimdi ki ben nerox-b kullanıcısıym ve defalarca inşirah suresini ezberleyip unutmuş muhteşem bi kabiliyetim ben.. :)))

Eylül 05, 2006 3:54 ÖS  
Blogger aylak adam said...

bu aralar aradığım birşey aslında o sevinçler. Ben küçükken camide her duayı geçişimizde yaşanırdı öyle şeyler. hediye alınmazdı belki ama babam guru duyardı bir yerde, haliyle ben de mutlu olurdum. Şimdilerde pek alakam yok artık böyle şeylerle, o yüzden birazcık da olsa ucundan tutmak lazım diye düşünüyorum.
İstediğim şey konusunda ise açıkçası beni ciddiye alman şaşırttı doğrusu. Zaten birşey uğruna bunu ezberleyeceksem pek de bir anlamı olmaz sanırım. Ama olur da birşey almak istersem oralardan haber veririm sana. En azından elçilik yaparsın :)

Eylül 05, 2006 3:58 ÖS  
Blogger NeLLy said...

might, ezberlememek icin bahane oldu simdi bu ama tabi zorlamiyoruz kimseyi. "bir sey ugruna" degil de maksat oyun gibi olsundu, ne bileyim, zevkli olurdu.

passive, insirah suresi de guzel sure. onu hatirla ben sana dostoyevski'nin redingotu uzerine bir deneme hediye edeyim. nerox-b kullanicisisin diye diyorum bak ;)

Eylül 05, 2006 7:46 ÖS  
Blogger aylak adam said...

ben ezberlemeyceğim demedim ki ama, dedim mi?

Eylül 06, 2006 8:43 ÖÖ  
Blogger NeLLy said...

ezberlemeye karar verirsen bana basladigin tarihi bildirebilirsin. bitirme suren 15 gunu gecmezse ben de sana hediyeni bildirecegim.

hadi bakalim :)

Eylül 06, 2006 6:00 ÖS  
Blogger passive said...

aa
nelli olmaz böyle dün baktım tam tamına iki koca sayfaydı..mümkün değil

Eylül 08, 2006 12:02 ÖS  
Blogger NeLLy said...

e ben demistim zaten iki sayfa diye?
'tam tamına iki koca sayfa' diyip de gozumuzu korkutma ayrica. ben inaniyorum, degil iki sayfayi, tum Kurani isterse ezberleyemeyecek kimse yok su dunyada.

Eylül 08, 2006 4:53 ÖS  
Blogger NeLLy said...

bunu draft'a almak icin 3 kez denedim, olmadi. bence de var bi hikmeti.

Ekim 06, 2006 1:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home